Published on

Best food app - backlog

Jeśli nie wiesz jak podzielić projekt na mniejsze kawałki lub chcesz wprowadzić porządek i lepiej zarządzać swoim projektem to ten wpis jest właśnie dla Ciebie.

Mogło by się wydawać, że przy takim małym projekcie prowadzenie backlogu nie ma sensu. Przecież to dodatkowa praca. W końcu poświęcam mu cały wpis na blogu.

Moim zdaniem najlepiej kształtować dobre nawyki na prostym projekcie. Potencjalne zmiany podczas planowania są tańsze niż zmiana implementacji. PM wie dokładnie co się dzieje z projektem i może korygować kurs jeśli coś jest nie tak. Klient jest zaopiekowany, budżet dobrze wykorzystany. Z kolei deweloperzy mają Poczucie kontroli i postępu. Jeśli ktoś dołączy do projektu to łatwo można wyznaczyć mu zadania. Backlog wyznacza kierunek, w którym należy zmierzać. Bieg, choćby najszybszy, lecz w złym kierunku to strata czasu, energii, pieniędzy, a często nawet zaufania.

Ok, bierzmy się do pracy. Klient dostarczył taki mockup:

Grafika części designow

Projekt w invision, z którego pochodzi powyższy zrzut ekranu link tutaj

Rozpiszmy to na 'user stories' czasami nazywane 'storkami':

BF-1 Setup local frontent env BF-2 Create routing BF-3 Create fetch provider + MSW BF-4 Create main layout (RWD) BF-5 Create main page (RWD) BF-6 Create restaurants page (RWD) BF-7 Create dishes page (RWD) BF-8 Create shopping card

Pozostała jeszcze wycena. Z premedytacją wycenię tylko Pierwsze 3. Pracując metodą 'pomodoro' łatwo zweryfikuję ile czasu naprawdę zajęło mi konkretne zadanie. Dzięki temu następne wyceny będą bardziej precyzyjne.

BF-1 - 4h BF-2 - 2h BF-3 - 6h

Ok, to tyle na dziś. W następnym artykule będzie bardzo techniczne, w końcu bez środowiska frontedowego ciężko jest efektywnie popychać sprawy do przodu.